جلوگیری از سقط جنین با مونوکسید کربن !
بامابه روز باشید
پسرك شيطون
درباره وبلاگ


_____________$$$$$$$ _____________________$$$$$$$$$$ __________________$$$$$$$_$$$$$$ _________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ _____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$ __$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$___$$$$$$_$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$_____$$___$$$ _$$$$$_$$$$$$$$$$$__________$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$__$$$$$$$$$ $_$$$$$$___$$$$$$$$ _$$$$$$$$$__$$$$$$$ $_$$$$$$$$___$$$$$$ $$_$$$$$$$$___$$$$$ $$$_$$$$$$$$__$$$$$$ _$$$_$$$$$$$$$_$$$$$ $$$$$ __$$$$$$$$_$$$$ $$$$$$$ __$$$$$$$$$__$ $_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$ $$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$ $$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$ _$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$ _$$$_$$_____________$$$$$$$$$$ _$$_$$______________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ __$$$_________________$$$$$$$$$ $_____________________$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$__$$$$$ $___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$__$$$$$$$
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 19:59 :: نويسنده : مهرداد

 

جلوگیری از سقط جنین با مونوکسید کربن !

 

طبق پژوهشهای این محققان آلمانی، میزان پایین مونوکسیدکربن می‌تواند رشد رگ‌های خونی درون جفت را افزایش داده، جریان خون را در بند ناف برقرار کند.

این دو مورد برای سلامت کودک بسیار حیاتی است. مشکلات موجود در عملکرد جفت و جریان خون می‌تواند منجر به تولد نوزاد نارس، سقط جنین یا مرگ جفت شود.

قابلیت جالب مونوکسیدکربن این است که به تقلید از اثر آنزیم HMOX1 پرداخته که رشد رگ‌های خونی در جفت و جریان خون بند ناف را افزایش می‌دهد.

هر دو مشکل سقط جنین و پره اکلامپسی یا افزایش فشار خون با سطوح پائین HMOX1 در جنین مرتبط هستند.

محققان از مونوکسید کربن بر روی موشهایی مبتلا به محدودیت رشد داخل رحمی که منجر به رشد جنین‌های کوچک ناسالم می‌شود، استفاده کرده و توانستند عملکرد جنین را بازیافته و از مرگ جفت بدون آثار زیان‌آور جلوگیری کنند.

آنها دریافتند که یک دوره طولانی از دوز پایین مونوکسیدکربن بر روی موش‌ها منجر به کاهش فقدان جفت از ۳۰ درصد به صفر شده و تمام نوزادان زنده مانده بودند.

به گفته دانشمندان، تنفس دوزها پایین این گاز، اثر ضدعفونی‌کننده داشته و منجر به کاهش مرگ سلولی می‌شود.

محدودیت رشد داخل رحمی یکی از مشکلات جدی زمان بارداری است. زنده ماند نوزادان در این شرایط منجر به افزایش خطر فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های کلیوی در بزرگسالی می‌شود. در این حالت، مصرف میزانی از مونوکسیدکربن می‌تواند به ارائه یک راه نجات برای مادران در معرض خطر بپردازد.

البته باید احتیاط را مدنظر قرار داد؛ چرا که دوزهای بالای این گاز می‌تواند عملکرد جفت را افزایش داده، اما به جنین آسیب برساند.

نتایج این بررسی در مجله Medical Gas Research منتشر شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


امارگیر حرفه ای سایت

free counters