۲۰۱۲؛ جهنمی‌ترین سال حملات سایبری
بامابه روز باشید
پسرك شيطون
درباره وبلاگ


_____________$$$$$$$ _____________________$$$$$$$$$$ __________________$$$$$$$_$$$$$$ _________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ _____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$ __$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$___$$$$$$_$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$_____$$___$$$ _$$$$$_$$$$$$$$$$$__________$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$__$$$$$$$$$ $_$$$$$$___$$$$$$$$ _$$$$$$$$$__$$$$$$$ $_$$$$$$$$___$$$$$$ $$_$$$$$$$$___$$$$$ $$$_$$$$$$$$__$$$$$$ _$$$_$$$$$$$$$_$$$$$ $$$$$ __$$$$$$$$_$$$$ $$$$$$$ __$$$$$$$$$__$ $_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$ $$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$ $$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$ _$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$ _$$$_$$_____________$$$$$$$$$$ _$$_$$______________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ __$$$_________________$$$$$$$$$ $_____________________$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$__$$$$$ $___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$__$$$$$$$
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 14:21 :: نويسنده : مهرداد

 

۲۰۱۲؛ جهنمی‌ترین سال حملات سایبری:

 

حملات هکرها به سایت‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی هر روز در سراسر جهان در حال وقوع است و تقلب در کارت‌های اعتباری و دزدی از طریق اینترنت مسأله جدیدی محسوب نمی‌شود.

بر اساس تحقیقات شرکت نورتون، جرایم سایبری در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۳۸۸ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی زیان وارد کرد که این رقم بیش از جرایم دیگر از جمله قاچاق کوکائین و هروئین بوده است.

متخصصان امنیت شبکه فرضیه‌های مختلفی درباره افزایش حملات سایبری در سال ۲۰۱۲ مطرح می‌کنند؛ برخی معتقدند بروز مشکلات اقتصادی باعث بیکار شدن برنامه‌نویسان رایانه‌یی شده و به تبع آن این گروه‌ها به سمت حملات سایبری سوق پیدا کرده‌اند.

دسترسی آسان به رایانه در مناطق فقیرنشین جهان و شمار زیاد جوانان مستعد و جویای کار و گرایش این افراد به سمت سرقت‌های اینترنتی، از دیگر دلایل افزایش حملات سایبری عنوان می‌شود.


حملات DDoS و بوت‌نت‌ها (botnets) از اصلی‌ترین جرایم سایبری محسوب می‌شوند. حملات DDoS‌ بسیار ساده بوده و از طریق یک نرم‌افزار و بدون نیاز به اطلاعات برنامه‌نویسی یا دانش IT صورت می‌گیرد. بوت‌نت‌ها نیز شبکه‌ای از رایانه‌ها متصل به اینترنت هستند که توسط ویروس آلوده شده و تحت کنترل رایانه واحد یا «بوت مستر» درمی‌آیند و هکر با استفاده از سیستم‌های تحت کنترل خود می‌تواند حملات سایبری انجام دهد.

زمانی که یک رایانه در معرض خطر قرار می‌گیرد، هکرها می‌توانند علاوه بر سرقت داده‌ها و اطلاعات حتی سایت را نیز از دسترس خارج کنند.

به گفته «کارل هربرگر» متخصص امنیت شبکه، انگیزه هکرها از انجام حملات سایبری تغییر یافته است و به تبع انگیزه های جدید یا «هکتیویسم»، ابزار و تکنیک‌های تازه برای حملات ابداع شده است. 

اما در کنفرانس سایبری که به تازگی برگزار شد، مدیر عامل لابراتور کاسپرسکی هکرها را با افراط‌گرایان که به حملات انتحاری و انفجار بمب دست می‌زنند، مقایسه کرد. 

روزنامه نیویورک تایمز فهرستی از شرکت‌های آمریکایی که احتمالا مورد حملات سایبری از سوی هکرهای چینی قرار خواهند گرفت را منتشر کرده است. 

برخی متخصصان شبکه ادعا کرده‌اند که در حملات سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی هکرهایی از روسیه، فرانسه، تایوان و رژیم صهیونیستی نیز مشارکت دارند.

استفاده از ویروس، تروجان‌ و کرم‌های اینترنتی بدون وقفه ادامه دارد؛ اما اصلی‌ترین تهدید در سال ۲۰۱۲ جنگ‌های سایبری خواهد بود. تنش سیاسی میان انگلیس و آرژانتین، مشکلات روسیه با برخی کشورهای همسایه، جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه از دلایلی است که متخصصان امنیت شبکه سال جاری میلادی را «سال جهنمی» از حیث حملات سایبری توصیف کرده‌اند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


امارگیر حرفه ای سایت

free counters