کشف کرمی شبیه درخت با هزاران اندام
بامابه روز باشید
پسرك شيطون
درباره وبلاگ


_____________$$$$$$$ _____________________$$$$$$$$$$ __________________$$$$$$$_$$$$$$ _________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ _____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$ __$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$___$$$$$$_$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$_____$$___$$$ _$$$$$_$$$$$$$$$$$__________$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$__$$$$$$$$$ $_$$$$$$___$$$$$$$$ _$$$$$$$$$__$$$$$$$ $_$$$$$$$$___$$$$$$ $$_$$$$$$$$___$$$$$ $$$_$$$$$$$$__$$$$$$ _$$$_$$$$$$$$$_$$$$$ $$$$$ __$$$$$$$$_$$$$ $$$$$$$ __$$$$$$$$$__$ $_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$ $$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$ $$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$ _$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$ _$$$_$$_____________$$$$$$$$$$ _$$_$$______________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ __$$$_________________$$$$$$$$$ $_____________________$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$__$$$$$ $___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$__$$$$$$$
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 14:45 :: نويسنده : مهرداد

 

کشف کرمی شبیه درخت با هزاران اندام:

 

محققان موزه و گالری هنری مرز شمالی در استرالیا موفق به کشف گونه دومی از یک کرم نادر شده‌اند که یک قرن و نیم پیش کشف شده بود.

کشتی چلنجر که در قرن نوزدهم میلادی به انجام یکی از اولین ماموریتهای اکتشافی اقیانوسهای عمیق پرداخته بود در فیلیپین موفق به کشف یک کرم عجیب چند شاخه در حفره‌های یک اسفنج شدند که بعدها Syllis ramosa نام گرفت.

این گونه تا مدتها منحصر به فرد و نادر به نظر می‌رسید؛ اما اکنون با کشف گونه دومی از آن به نظر می‌رسد که احتمالا گونه‌های بیشتری در سواحل استرالیا وجود داشته باشند.

کریستوفر گلسبی در سال ۲۰۰۶ با شیرجه در آبهای کم عمق بندر داروین موفق به جمع‌آوری یک اسفنج Petrosia شد که حفره‌های داخل آن از بدن پرشاخه یک کرم جدید که Ramisyllis multicaudata نامیده شده، پر بود.

جفت‌های کرم و اسفنج معمولا به راحتی قابل شناسایی هستند اما تشریح آنها به دلیل شکنندگی این موجودات بسیار مشکل است.

هر کرم از یک سر برخوردار است که درون بدنه اسفنج فرو می‌رود. در زمان رشد این کرم، بدن آن در پی کانال‌های مختلف بسیار درون اسفنج به شکل شاخه شاخه توسعه می‌یابد. هر شاخه نیز از زیرشاخه‌هایی برخوردار بوده و به همین شکل این حالت درختی در بدن کرم ادامه می‌یابد.

در نتیجه هر کرم می‌تواند از صدها و حتی هزاران اندام برخوردار باشد که بسیاری از آنها از سوراخ‌های بدنه اسفنج بیرون زده و به آن ظاهری با دهها شاخک سفید کرکی می‌دهد.

منبع تغذیه این کرم‌ها مشخص نبوده و ممکن است به استفاده از بخشهایی از اسفنج بپردازند؛ اما دانشمندان این احتمال را نیز مطرح کرده‌اند که احتمالا پوست بدن این موجود از قابلیت جذب مواد آلی محلول در آب برخوردار است.

همچنین ارتباط این کرم‌ها با میزبان خود مشخص نیست. ممکن است شاخه‌های بدن این موجود حالت بازدارندگی برای شکارچیان داشته یا رشد اسفنج و مسیر جریان آب را از درون آن ارتقا ببخشد.

بررسی‌های بر روی این دو کرم نشانگر ارتباط دور آنها با یکدیگر بوده است. همچنین محققان احتمال می‌دهند که توانایی شاخه‌ای شدن مستقل این کرم‌ها احتمالا به صورت غریزی و با یک الگوی جوانه زدن شکل گرفته است.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


امارگیر حرفه ای سایت

free counters