اولین قایق بدون سرنشین جهان + تصاویر
بامابه روز باشید
پسرك شيطون
درباره وبلاگ


_____________$$$$$$$ _____________________$$$$$$$$$$ __________________$$$$$$$_$$$$$$ _________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ _____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$ __$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$___$$$$$$_$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$_____$$___$$$ _$$$$$_$$$$$$$$$$$__________$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$__$$$$$$$$$ $_$$$$$$___$$$$$$$$ _$$$$$$$$$__$$$$$$$ $_$$$$$$$$___$$$$$$ $$_$$$$$$$$___$$$$$ $$$_$$$$$$$$__$$$$$$ _$$$_$$$$$$$$$_$$$$$ $$$$$ __$$$$$$$$_$$$$ $$$$$$$ __$$$$$$$$$__$ $_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$ $$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$ $$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$ _$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$ _$$$_$$_____________$$$$$$$$$$ _$$_$$______________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ __$$$_________________$$$$$$$$$ $_____________________$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$__$$$$$ $___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$__$$$$$$$
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:20 :: نويسنده : مهرداد

اولین قایق بدون سرنشین جهان + تصاویر:

 

شرکت Zyvex Marine با استفاده از فیبرکربن تقویت‌ شده توسط نانومواد و مهندسی هوافضا، قایق‌ بدون‌سرنشینی تولید کرده که مصرف سوخت آن تا ۷۵درصد کمتر است و می‌تواند آینده نبردهای دریایی را تغییر دهد.

این قایق‌ها که به گفته سازندگان آنها بیشتر از اینکه از فناوری تولید کشتی‌ها و قایق در آنها استفاده شود، از فناوری تولید موشک – مهندسی هوافضا – استفاده شده از نانومواد ساخته شده‌اند و در جهان بی‌نظیر هستند.

مطابق اعلام شرکت Zyvex Marine مصرف پیرانا که از فیبرکربن تقویت‌شده توسط نانومواد تولید شده و سبکتر از نمونه‌های فایبرگلاس یا آلومینیومی است، نزدیک به یک‌چهارم نمونه‌های دیگر است. این قایق بهره‌وری سوخت فوق‌العاده ای دارد و با سرعت ثابت ۲۴ گره دریایی در هر ساعت تنها ۴۵٫۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند، این در حالی است که قایق‌های دیگر در این زمان و با همین سرعت ثابت که معادل ۴۴ کیلومتربرساعت است به ۱۸۹ لیتر سوخت نیاز دارند.

به گفته شرکت سازنده این قایق بهره‌وری چشمگیر پیشرانه آن و مصرف اندک سوخت باعث می‌شود بتواند نسبت به قایق‌های دیگر مسافتی ۱۰ برابر طولانی‌تر را طی کند. اگر این ادعا درست باشد یک پیرانای ۳۶۳۰ کیلوگرمی می‌تواند ۶۸۰۰ کیلوگرم بار را ۴۰۰۰ کیلومتر حمل کند و به کشتی‌ها یا مقاصدی در خشکی برساند.

این قایق به دلیل توان حمل بار قابل‌توجه و اینکه نیازی به سکوی اختصاصی برای مستقر شدن ندارد می‌تواند برای اهداف نظامی هم به کار گرفته شود. می توان پیرانا را هفته‌ها برای شناسایی و دنبال کردن هدف موشک‌ها یا اژدرها به کار گرفت، بدون اینکه کوچکترین ردی از خود به جا بگذارد. این قایق امکان کشف مین‌های دریایی را نیز به مراتب بهتر خواهد کرد.

در جهانی که بزرگترین تهدید در دریاها و اقیانوس‌ها از طرف دزدان دریایی، قاچاقیان اسحله و مهمات و تروریسم دریایی است، این قایق‌های بی‌سرنشین کوچک و سریع می‌توانند برای اسکورت کشتی‌های بزرگ و گران‌قیمت حامل کالاهای باارزش به کار گرفته شوند.

در حال حاضر تمامی نمونه‌های قایق بی‌سرنشین این شرکت که شامل نمونه‌های مفهومی پیشرفته‌تری مانند LRV-11 و LRV-17 – که می‌توانند با هدایت انسانی یا خودکار عمل کنند – نیز هست، برای اجرای عملیات به مداخله مستقیم انسان نیاز دارند. در حقیقت هدف نظامی فعلی این قایق‌ها شناسایی و دنبال کردن هدف تا زمان رسیدن نیروهای پشتیبانی است که در طول زمان می‌تواند بهبود پیدا کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


امارگیر حرفه ای سایت

free counters