بازار رو به رشد دستگاه‌های نت‌تاپ پی ‌سی
بامابه روز باشید
پسرك شيطون
درباره وبلاگ


_____________$$$$$$$ _____________________$$$$$$$$$$ __________________$$$$$$$_$$$$$$ _________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ _____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$ __$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$___$$$$$$_$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$_____$$___$$$ _$$$$$_$$$$$$$$$$$__________$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$__$$$$$$$$$ $_$$$$$$___$$$$$$$$ _$$$$$$$$$__$$$$$$$ $_$$$$$$$$___$$$$$$ $$_$$$$$$$$___$$$$$ $$$_$$$$$$$$__$$$$$$ _$$$_$$$$$$$$$_$$$$$ $$$$$ __$$$$$$$$_$$$$ $$$$$$$ __$$$$$$$$$__$ $_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$ $$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$ $$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$ _$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$ _$$$_$$_____________$$$$$$$$$$ _$$_$$______________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ __$$$_________________$$$$$$$$$ $_____________________$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$__$$$$$ $___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$__$$$$$$$
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, :: 17:39 :: نويسنده : مهرداد

  بازار رو به رشد دستگاه‌های نت‌ تاپ پی ‌سی:


مجله دانش- طی یکی دوسال اخیر ابزارهایی به بازار کامپیوتر وارد شده‌اند که برخی از کاربران کامپیوتر و حتی افرادی که اخبار محصولات جدید بازار کامپیوتر را پیگیری می‌کنند از وجود آنها بی‌اطلاعند. نت‌تاپ‌پی‌سی (Nettop PC)‌ها از دسته این کالاها هستند.

این کالاها در حقیقت نوعی کامپیوتر رومیزی کوچک هستند که در ابتدا برای انجام محاسبات پایه‌ای گشت و گذار در اینترنت و پردازش سند و صدا و ویدیو طراحی شده بود، اما با گذشت زمان و ورود تکنولوژی‌های جدید در حال حاضر به عنوان رقیب اصلی رایانه‌های رومیزی مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته فعالان بازار، در مقایسه با رایانه‌های معمولی نت‌تاپ‌ها نه تنها کوچک‌تر، ارزان‌تر و سبک‌تر هستند، بلکه مصرف برق به مراتب کمتری هم دارند.

برای مثال، مصرف برق یک سیستم معمولی حدود ۱۷۰ وات است. در حالی که یک نت‌تاپ در حدود ۲۳ وات برق مصرف می‌کند. علی زمانیان، یکی از فعالان بازار می‌گوید، Nettop‌ها از لحاظ سیستم خنک‌کننده به دو بخش عمده دسته‌بندی می‌شوند. دسته اول در قسمت تهویه خوددارای فن و دسته دوم که فاقد فن هستند از فناوری هوای خنک استفاده می‌کنند.

این قابلیت باعث شده که Nettop به عنوان یکی از کم‌صداترین تجهیزات فن‌آوری اطلاعات در منازل و دفاتر کار و شرکت‌ها مطرح شود. براساس اعلام شرکت دریا کامپیوتر، نمایندگی فروش نت‌تاب‌های foxconn، نت‌تاب‌ها دارای قدرت پردازش بالا، مصرف برق پایین، قابلیت نصب پشت مانیتور، دارای سیستم‌های عامل نوین و کامل برای اتصال به شبکه و… هستند و جایگزین مناسبی برای سیستم‌های PC قدیمی هستند.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برندهای مختلفی مانند shuttle، Solmate،MAX DATA،faxcon موجودند که هرکدام درصدد تصاحب سهمی بیشتر از بازار فروش این کالا هستند.

این دستگاه‌ها در انواع تک کاره و چند منظوره در بازار موجودند که نمونه‌های چند منظوره به صفحه نمایش نیز مجهزند، اما نمونه‌های تک کاره مانند یک کیس کوچک هستند.

نمونه‌های پرفروش

از خانواده Solmate مدل‌های MINIATX،GENERIC SIS،TOWER،MEDIA2 و… جزو پرفروش‌های بازار هستند که با قیمتی حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند. مدل‌های SKU1، SKU5 نیز از نمونه‌های چند منظوره این برند است که با قیمتی حدود ۹۰۰ تا یک میلیون تومان به فروش می‌رسند. MAXDATA هم نمونه‌ای از این نت‌تاب‌ها را به بازار داخلی عرضه کرده است که با قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این دستگاه به پردازندهAtom Intel 330 CUDA 1.6 GHz 2 core،کارت گرافیکی Geforce 9400 – ۵۱۲ MB، رم دو گیگابایتی مجهز است.

از خانواده SHUTTLE هم می‌توان به مدل‌های SX58J3-F1AG،SX58J3-F2AG، SH55J2-F2AG و… اشاره کرد که تحت عنوان XPC با ضمانت سازگار و با قیمتی حدود ۹۰۰ تا یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

البته دستگاه‌های شاتل از قابلیت‌های فنی بالایی برخوردارند و به پردازنده‌های سری CORE I، رم‌های با ظرفیت بالا و… مجهزند.

مدل Shuttle X50 V2 هم از نمونه‌های چند منظوره این دستگاه‌هاست که قیمتی حدود ۵۹۹ هزار تومان دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


امارگیر حرفه ای سایت

free counters