هواپیمای کربنی وارد خطوط هوایی شد
بامابه روز باشید
پسرك شيطون
درباره وبلاگ


_____________$$$$$$$ _____________________$$$$$$$$$$ __________________$$$$$$$_$$$$$$ _________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ _____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$ __$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$___$$$$$$_$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$_____$$___$$$ _$$$$$_$$$$$$$$$$$__________$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$__$$$$$$$$$ $_$$$$$$___$$$$$$$$ _$$$$$$$$$__$$$$$$$ $_$$$$$$$$___$$$$$$ $$_$$$$$$$$___$$$$$ $$$_$$$$$$$$__$$$$$$ _$$$_$$$$$$$$$_$$$$$ $$$$$ __$$$$$$$$_$$$$ $$$$$$$ __$$$$$$$$$__$ $_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$ $$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$ $$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$ _$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$ _$$$_$$_____________$$$$$$$$$$ _$$_$$______________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ __$$$_________________$$$$$$$$$ $_____________________$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$__$$$$$ $___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$__$$$$$$$
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 14:39 :: نويسنده : مهرداد

 هواپیمای کربنی وارد خطوط هوایی شد

زیستی ترین هواپیمای دنیا که از فیبرهای کربنی ساخته شده است سرانجام پس از سه سال تاخیر رسماً وارد خطوط هوایی دنیا شد.
شرکت هواپیمایی Nippon Airways که ۵۵ فروند هواپیمای مسافری B787 Dream liner محصول شرکت بوئینگ را سفارش داده است رسماً این هواپیما را وارد خطوط هوایی خود کرد تا به این ترتیب، این هواپیمای آینده پس از ۷ سال کار و با سه سال تاخیر نسبت به پیش بینی ها فعالیت خود را آغاز کند.
این هواپیمای پلاستیکی که می تواند تحولی در تاریخ پروازهای مسافری ایجاد کند ۵۰ درصد از فیبر کربنی، ۲۰ درصد از آلومینیوم، ۱۵ درصد از تیتانیوم و ۱۰ درصد از فولاد ساخته شده است و از موتورهای پیشرفته شرکتهای “رولز رویس” و “جنرال الکتریک” استفاده می کند.
این موتورها با ایجاد کمترین آلودگی، ۲۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند که این رقم می تواند برای شرکتهای هواپیمایی و مسافران منجر به کاهش قیمت ها شود.
نسخه ۸ هواپیمای B787 Dream liner بین ۲۱۰ تا ۲۵۰ مسافر و نسخه ۹ آن بین ۲۵۰ تا ۲۹۰ مسافر را حمل می کند.
 
B787 Dream liner چگونه شکل گرفت؟
برنامه ساخت این هواپیما با اسم اولیه ۷E7 نخستین گامهای خود را در سال ۲۰۰۴ برداشت. برطبق پیش بینی ها قرار بود که اولین پرواز آزمایشی این هواپیما در پایان سال ۲۰۰۷ انجام شود درحالیکه این پرواز در دسامبر ۲۰۰۹ اتفاق افتاد.
در ۸ جولای ۲۰۰۷، روزی که قرار بود از این هواپیما رونمایی شود نام آن به B787 تغییر کرد. ۷۸۷ عددی است که به ترتیب، ماه جولای (برج ۷)، روز (۸ جولای) و سال (۲۰۰۷) را نشان می دهد.
ویژگیهای فنی
نسخه ۷۸۷-۸ با گنجایش حمل ۲۱۰ تا ۲۵۰ مسافر اتاقکی به طول ۵۷ متر و دو راهرو است. طول بالهای آن به ۶۰ متر و ارتفاع آن به ۱۷ متر می رسد.
این هواپیما برپایه تعداد صندلیها می تواند ۱۴ هزار و ۲۰۰ تا ۱۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر را بدون توقف بپیماید. استاندارد ۲۱۰ صندلی به سه کلاس و استاندارد ۲۵۰ صندلی به دو کلاس سفر تقسیم بندی شده است.
وزن خالص این هواپیما ۱۱۰ هزار کیلوگرم و حداکثر وزن آن در زمان بلند شدن از زمین ۲۲۷ هزار و ۹۳۰ کیلوگرم است.
نسخه B787-9 نیز براساس تعداد صندلیها بین ۱۴ هزار و ۸۰۰ تا ۱۵ هزار و ۷۵۰ کیلومتر را بدون توقف پرواز می کند.
استاندارد ۲۵۰ صندلی به سه کلاس پرواز و استاندارد ۲۹۰ صندلی به دو کلاس تقسیم می شود.
شرکتهایی هواپیمایی “ایر کانادا”، Aeroflot، ایر ایندیا، ژاپن ایرلاینز، Qatar Airways و یونایتد ایر لاینز بیشترین تعداد B787 را سفارش داده اند.
 
سیستم عامل آندروئید در هواپیمای B787 Dream liner
شرکت بوئینگ اعلام کرد که هواپیمای دوموتوره B787 Dream liner را با تبلتهای آندروئید یکپارچه کرده است. به این ترتیب، مسافران می توانند در طول پروازها از فیلم، موسیقی، بازیهای رایانه ای و اتصال به اینترنت استفاده کنند.
این تبلتها به عنوان تجهیزات این هواپیما و به جای نمایشگرهای سنتی لمسی LCD عرضه شده اند. این تبلتهای آندروئید در تمام کلاسها عرضه می شوند. هرچند برای کلاسهای درجه ۱ و درجه بازرگانی از تبلتهای ۱۰ اینچی و برای کلاس اقتصادی از نمونه های ۷ اینچی استفاده شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


امارگیر حرفه ای سایت

free counters