نسل جدید باتری با قابلیت ۴۰۰۰۰ بار شارژ
بامابه روز باشید
پسرك شيطون
درباره وبلاگ


_____________$$$$$$$ _____________________$$$$$$$$$$ __________________$$$$$$$_$$$$$$ _________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ _____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$ __$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$___$$$$$$_$$$ __$$$_$$_$$$$$$$$_____$$___$$$ _$$$$$_$$$$$$$$$$$__________$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$ _$$$_$$_$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$__$$$$$$$$$ $_$$$$$$___$$$$$$$$ _$$$$$$$$$__$$$$$$$ $_$$$$$$$$___$$$$$$ $$_$$$$$$$$___$$$$$ $$$_$$$$$$$$__$$$$$$ _$$$_$$$$$$$$$_$$$$$ $$$$$ __$$$$$$$$_$$$$ $$$$$$$ __$$$$$$$$$__$ $_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$ $$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$ $$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$ __$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ __________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$ _$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$ _$$$_$$_____________$$$$$$$$$$ _$$_$$______________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ _$$$$________________$$$$$$$$$$ __$$$_________________$$$$$$$$$ $_____________________$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$$$$$__$$$$$ $___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $____________________$$$$$__$$$$$$$
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 22:13 :: نويسنده : مهرداد

 

نسل جدید باتری با قابلیت ۴۰۰۰۰ بار شارژ:

 

باطری لپ تاپ شما چند سال برایتان عمر کرده است؟ حتی بهترین باطری ها لیتیومی موجود در بازار هم چرخه عمر محدودی دارند و معمولا در بهترین حالت بیشتر از دو یا سه سال برای شما کار نمی کنند. بنابراین همیشه مشکل خرابی و کوتاهی عمر باطری ها یک دردسر بزرگ گجت ها به شمار می رود.

حالا یک تیم از محققین دانشگاه استنفورد به ترکیب جدیدی برای ساخت باتری دست یافته اند که امکان شارژ و تخلیه باتری را تا ۴۰۰۰۰ بار امکانپذیر می کند. این رقم چیزی حدود صد برابر توانایی باتری ها لیتیمی فعلی است. این ترکیب که copper hexacyanoferrate نام دارد می تواند عمر مفیدی بین ۱۰ تا ۳۰ سال برای یک باتری به ارمغان بیاورد.

 

 

 

ویژگی مهم این ترکیب آن است که سرعت حرکت یون ها در آن نسبت به ترکیب های فعلی باتری ها سریعتر و آسانتر است. این سرعت بالا امکان شارژ و تخلیه های مکرر را برای باتری فراهم می کند.

 

 

 

دست یابی به این ترکیب و ساخت باتری با این چنین طول عمری، انقلاب نوینی در دنیای گجت ها ایجاد خواهد کرد. اما از آنجا که یک کاتد با ولتاژ بالا احتیاج به یک آند با ولتاژ پایین دارد، فعلا بازار شاهد ساخت نمونه تجاری این محصول نبوده است. متاسفانه هنوز این بخش باطری ساخته نشده است و گرنه می توانستیم با داشتن یک عدد از این باتری ها سالیان سال از آن در گجت هایمان استفاده کنیم. فعلا باید صبر بیشتری داشته باشیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


امارگیر حرفه ای سایت

free counters